I Hate You! I Love You Too.. Part 8

 
Jag vaknade på morgonen därpå av att alarmet gick igång. Det var tisdag vilket betydde sovmorgon så de var skönt men nu var det dags att gå upp. Klockan var nu halv 9 och jag började strax vid 10 så jag skyndade mig och hoppade in i duschen och sedan lät jag håret självtorka medans jag sminkade mig. Sedan tog jag på mig en långärmad blommig tröja och ett par ljusa jeansshorts. jag fönade håret lite snabbt så de blev helt tort och borstade snabbt igenom det inna jag tog på mig ett par svarta chilklackar och tog med min fransväska ner och åt frukost. Jag tog en skål med yoghurt och frukt och åkte sedan för att hämta upp Ally. 
''Hey girl you look good in thoes shorts!''sa hon och log.
''you think?''sa jag och log.
''yeah your legs looks so long !''sa hon och log.
''thanks i guess''sa jag och log.
''so are you feeling better today?''frågade ally mig.
''  well i've just decided that whatever happens happens i'm not going to worry to much at least lot today.'' sa jag och fick fram ett svagt leende.
ally la sin hand på min axel och log mot mig.
'' whatever happens i'm going to bee there if you need me''sa hon.
''thanks Ally''sa jag och log.
'' No worries nessa''sa hon och log.
När vi kom till skolan gick vi till våran första lektion som var engelska justin satt på sin plats när jag kom in wow första gången han inte är sen.
han kollade mot mig och jag fick fram ett svagt leende innan jag satt mig ner och suckade.
jag kunde känna hans blick på mig hela lektionen. Efter lektionen var klar var det dags för lunch men först skulle vi gå till våra skåp och lämna våra böcker.
'' Vanessa can i talk to you''hörde jag justins röst säga bakom mig. Kendall och blair kollade chockat på mig.
''sure, i'll see you guys at lunch''sa jag och de gick medans jag och justin stod kvar vid skåpen jag kände att allas blickar var på oss.
''Nessa i'm sorry okay i'm sorry i've been such a jerk to you okay it's hard for me because i've never liked a girl the way i like you, and because of that i'm afraid to tell anyone for them to destroy it.''sa han och suckade och kollade ner.
''hey look at me''sa jag och han kollade upp mot mig.
'' i'm fine with keeping us a secret for a while but i don't wan't it to bee forever. But i wan't my best friends to know okay and i wan't you to atleast be able to talk to me in school like we are friends and there can be no other girls okay''sa jag.
'' Yeah ofcourse does this mean you give me another chanse?''frågade han mig.
''yes and don't make me regret it please''sa jag och log.
''let me take you out on a date tonight.''sa han och log.
''sure at what time?''frågade jag.
''about 7:30 ? ''sa han och log.
''okay deal see you then''sa jag och gick till matsalen.
''so what did he say?''frågade kendall.
'' he asked me out''sa jag och ryckte på axlarna.
'' you  said no right?''sa blair.
'' no , i said yes''sa jag och kendall och blair kollade på mig som om jag var galen.
''are you crazy!''sa kendall.
'' no she's not if she wants to go out with him she can and we should support her''sa ally argt.
'' but what if he hurts you or worse''sa blair.
''hurt my feelings he's done that befor but have apologized for that and i've been alone with him befor he woudn't hurt me that way''sa jag.
'' fine but remember i warned you''sa blair.
''enough!''sa ally.
'' oh and it would be good if this stay's between us, for now''sa jag.
''fine''sa kendall och blair efter varandra.
 
Efter lunch hade vi 2 lektioner och sen slutade vi jag åkte hem och hoppade in i duschen. 
Sedan kollade jag runt lite på internet innan jag började fixa mig. Jag sminkade mig och tog på mig en enkel vinröd klänning och ett par svarta pumps sedan lockade jag mitt hår lite lätt och sedan kollade jag på klockan han skulle vara här när som hellst så jag började gå ner. det knackade på dörren och där stod justin han hade bytt ut sin skinnjacka mot en kavaj men annars hade han sin typiska stil vit tshirt,svarta jeans och ett par sneakers.
'' you look beautiful''sa han och log lite nervöst.
''thanks''sa jag och log.
när vi kom till bilen öppnade han dörren åt mig och hoppade sedan in i bilen.
'' So were are we going?''frågade jag och log.
''you'll see''sa han och log.
vi körde upp på en smal stig som gick upp för en kulle och när vi kom upp stannade han bilen.
 ''wow this is incredible''sa jag när vi kom fram till där vi skulle äta utsikten var helt fantastisk.
 vi satt oss ner och åt och pratade och för första gången var justin faktiskt trevlig.
''comeon lets watch de sunset''sa han och tog min hand och vi gick til kanten av kullen.
jag la mina armar runt om mig då de började bli kallt.
''are you cold? here take my jacket''sa han och gav mig sin jacka.
''thanks, for everything''sa jag och log.
'' no need to thank me''sa han och log.
''yes i do''sa jag och gav honom en lätt kyss och la mina armar runt hans hals.
vi stod sedan där med våra pannor lutande mot varandra och han kollade mig djupt in i ögonen.
'' have i ever told you how beautiful you're eyes are''sa han och log.
''no but thanks''sa jag och rodnade.
''lets dance''sa han.
''but there is no music?''sa jag frågande och skrattade.
''so?''sa han och finlade och vi båda skrattade och började sedan dansa stillsamt medans stjärnorna glimmade över oss.
''we should probably start going back.''sa han.
'' in a minute''sa jag och log mot honom och så kysstes vi igen.
hans mjuka läppar smältes samman med mina och jag kände en gnista inom mig.
efter vi bröt kyssen så åkte vi tillbaka till mitt hus och justin följde mig till dörren.
''thank you for tonight''sa jag och log.
''it should be me thanking you for giving me another chance''sa han och log och sedan kysste han mig ännu en gång.
''goodnight gorgeous''sa han och sedan gick han.
jag smög in igenom dörren och upp för trappan.
''where have you been?''frågade harry mig och jag frös till.
'' nowhere''sa jag och försvann in i mitt rum jag bytte sanbbt om innan jag gick och la mig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0