I Hate You! I Love You Too... Part 1

nPresentation : Hej mitt namn är Vanessa Brooks och jag är 16 år och ska börja mitt näst sista år på high school jag har brunt hår och bruna ögon. Jag bor tillsammans med min pappa i La eller ah vi ska flytta till New York för min pappa har skaffat en tjej där. Min riktiga mamma dog när jag var ungefär 9 år gamal hon dog i en bilolycka jag var också i bilen men jag överlevde. Man skulle nog beskriva min klädstil som ganska enkel andra skulle nog beskriva den som ganska tråkig men jag orkade inte bry mig så mycket inte till vardags iallafall. Mina intressen var sång och teater jag vill bli skådespelare när jag blir stor.
 
Jag vaknade av att mitt alarm gick igång de var dags att gå upp.
Idag var dagen vi skulle flyga till New York och jag skulle lämna allt, mina vänner och min pojkvän eller ah nu mitt x  vi hade bestämt att de var bäst så för ingen av oss skulle orka ett långdistansförhållande.
Jag drog mig upp ur sängen och gick in i badrummet och tog en dusch.
sedan fönade jag håret och sminkade mig. Jag packade ner hårfönen i resväskan och sminktet i handvänskan och sedan drog jag på mig ett par shorts och en långärmad tröja.
jag kollade så jag hade allt med mig och packade ner mina hörlurar och en bra bok.
jag hade en 7 timmars resa framför mig jag suckade av bara tanken.
allt jag ville var att lägga mig i sängen och skita i new york jag kan stanna här.
jag hörde en lätt knackning på dörren.
''nessa? are you up?''det var min pappa.
''yes i'll be down in a minute''sa jag och jag hörde hur han gick ner för trappan.
allt skulle verkligen bli annorlunda nu jag har varit så van med att det bara är jag och pappa nu kommer jag behöva dela hus med 3 personer till. Jag hade aldrig träffat dom så jag kände mig nervös de enda jag vet är att min pappas flickvän heter Karen och hennes söner heter jack och harry. Sedan visste jag även att harry var lika gammal som mig. Mer än så visste jag inte. 
Jag tog en sista titt runt i mitt nu tomma rum. Jag suckade ännu en gång innan jag tog mina väskor och gick ner till köket där min pappa satt och vänta.
'' ready?''frågade han och log. Jag svarade inte utan bara nickade.
vi gick ut till bilen och packade i våra grejer i bakluckan och sedan åkte vi till flygplattsen.
Nästan alla våra grejer var redan hemma hos Karens hus eller ja vårt hus antar jag.
bara tanken fick mig att må illa. När vi kommer fram till flygplatsen så checkar vi in våra resväskor och går igenom alla säkerhetskotroller. Efter vi var klara letade vi reda på ett fik där vi åt frukost.
Efter vi ätit gick vi till gaten och gick på planet. Jag kollade ut igenom fönstret och såg att solen precis hade börjat gått upp klockan var nu halv 6 och vi skulle snart lyfta.
jag tog upp min mobil och mina hörlurar och började lyssna på musik.
kanske skulle jag kunna sova någon timme iallafall.
jag vaknar ca 3 timmar senare jag kollade på klockan och suckade, 4 timmar kvar.
jag kollade mot min pappa som låg sovande brevid mig.
jag suckade och tog upp min bok jag tagigt med.
4 timmar senare så var vi äntligen framme.
''dad,wake up''sa jag och skakde honom lätt han vaknade och kollade mot mig frågande.
''were landing''sa jag och log,
''oh okay''sa han och log mot mig och började packa ihop sina grejer och jag knöt på mig mina converse.
När vi kom av planet så hämtade vi våra väskor och sedan när vi kom till utgången såg jag en blondhårig kvinna stå och vinka och jag såg hur min pappa sken upp. Det måste alltså vara Karen, Hon var finare än jag trott hon hade blondt långt hår och klarblåa ögon.  Vi gick fram till henne och hon gav min pappa en puss och sedan kollade hon mot mig.
''hi you must be Vanessa nice to meet you''sa hon och kramde mig.
'' nice to meet you to Karen''sa jag och tvingade fram ett leende. även om jag inte gillade idéen om att min pappa skulle älska en annan kvinna än min mamma så ville jag att han skulle va lycklig så jag bestämde mig för att iallfall försöka vara glad för deras skull.
vi gick ut till karens bil och packade in alla grejer och åkte till vårt nya hus.
det tog ca 1 timme dit och vi satt i bilen och småpratade eller ja karen och min pappa pratade mest jag var med i samtalet med några ja o mm men inte mer än de.
När vi kom fram till huset vart jag chockad.Jag hade inte trott att huset skulle vara så fint som de va.
vi tog våra väskor och gick in i huset.
''you have a beutiful home ''sa jag och log.
''well its your's now too''sa hon och log och jag log mot henne.
''let me show you to your room''sa hon glatt.
jag följde efter henne upp för trappan. Hon öppnad en dörr och jag kom in i ett rum med ljusgåra väggar och ljusblå bäddning på sängen.
'' your dad said blue was your favorite color i can change it-''började hon men jag avbröt henne.
''no i like it, thanks Karen''sa jag och log.
'' i'll go downstairs and make lunch you must be starving''sa hon och log.
'' alright i think i'm gonna start unpack''sa jag och log.
'' tell me if you need any help''sa hon och log och sedan lämnade hon rummet.
jag kollade runt i rummet de var bättre än mitt rum hemma men än kändes de inte som hemma.
jag började packa upp lite jag plockade upp lite ramar med kort på mig och mina kompisar och sedan såg jag ett kort på mig och mamma jag tog det och satt mig på sängen och kollade på det.
jag suckade, jag saknade henne. jag hörde en lätt knackning på dörren.
jag la ner fottot på nattusbordet.
''come in''sa jag och in kom en liten kille med krulligt brunt hår.
'' hi i'm jack''sa han och log jag gick fram till honom.
'' i'm vanessa''sa jag och log.
''welcome to the family''sa han och log de orden fick mig att rysa.  jag var fortfarande inte van vid tanken på att vi nu skulle vara en familj.
''thanks''fick jag tillslut fram.
'' your prettier than i expected''sa han och log och jag kände hur jag vart generad.
'' thanks i guess''sa jag och log.
'' we'll lunch is ready downstairs''sa han och log.
''alright i'll be right down''sa jag och log.
jag tog ett djupt andetag och gick ner för trappan och gick till köket.
mina ögon fastnade direkt på killarna som var ute på bakgården och badade dom var minst 10 stycken.
en av dom kollade hit och jag vände snabbt blicken och satt mig ner och åt.
efter jag ätit klart så tackade jag för maten och begav mig upp till mitt rum men lämnade dörren öppen av en vana sedna började jag packa upp mina grejer.
''so you are the slut harry has been talking about''hörde jag en röst säga.
''exuse me?''sa jag och ställde mig upp.
''what did you just call me?''frågade jag argt.
''oh a slut have you never been called that before''sa han med ett stort flin.
''get the hell out of my room''sa jag.
''oh you been here for like 2 hours and its already your room''sa han och hånskrattade.
''what is wrong with you''sa jag och studerade honom.
 han hade brunt hår och var kraftigt tatuerad.
''oh no nothing whats wrong with you miss grumpy pants''sa han och hånlog ännu mer han tyckte tydligen att de här var kul.
''get out''sa jag igen och gick närmare honom.
''make me''sa han.
jag puttade honom bakåt men han rörde sig inte en centimeter han skrattade ännu en gång och skakade på huvudet innan han gick sin väg.
''jerk''sa jag när han gått.
''i heard that''sa han skrattade igen.
Vilken idiot ! hur kunde han kalla mig för slampa när vi inte äns träffats o hur kunde harry gjort de vi hade inte äns träffats än o han kallade mig redan för sånt. jag satt mig ner på sängen och jag hörde en knack på dörren.
''come in''sa jag och in kom en äldre pojke med likadannt hår som jake det måste vara harry.
''hi i'm harry''sa han.
'' i know''sa jag och kollade mot honom.
''did something happen you seem sad?''frågade han och gick in i mitt rum.
''oh no nothing just your jerk of a friend calling me a slut''sa jag.
''what''sa han chockat.
''yeah aparently you have called me that too''sa jag och han kollade chockat på mig.
'' who said that?''sa han och satt sig på sängen bredvid mig.
''i don't know his name the guy with a lot of tattoos''sa jag han flina lite.
''what''sa jag.
''all of them have a lot of tattoos'sa han o log.
'' i think he had a tattoo going down his neck.''sa jag.
''oh then it was justin he can be sort of a''sa han och pausade.
''jerk?''sa jag och flinade.
''yeah ''sa han och log.
'' oh and i never called you a slut''sa han och log.
'' i believe you''sa jag och log.
''harry are you comming do-''sa en kille när han kom inspringandes men han hejdade sig när han såg mig.
'' oh who do we have here?''frågade han och log.
''hi im Vanessa''sa jag och log.
'' i'm blake nice to meet you''sa han och log och vände sig sedan mot harry.
''harry we tought we could go by a pizzeria and eat befor we go to the party''sa han.
''thats fine with me''sa han sedan kollade de båda mot mig.
''do you wanna come?''frågade harry.
'' no, i think i'm gonna finnish packing up but maybe another night''sa jag och log.
'' alright here call me if you change your mind i can come and get you''sa harry och skrev ner sitt nummer på ett papper.
'' have fun''sa jag innan dom gick.
'' you too vanessa''sa  harry och log. 
'' it was nice meeting you''sa blake och log innan dom gick.
hm harry var inte så illa iallfall inte hans kompis blake heller men han justin han var ett riktigt as!
jag packade upp alla kläder och la ut dom på golvet och sorterade dom innan jag la in dom i garderoben.
sedna efter några timmars fixande var allt uppackat.
jag hörde en kanck på dörren.
''come in''sa jag och in kom min pappa.
'' dinner is ready sweetheart''sa han och log.
''alright i'll be down in a minute''sa jag och log.
jag la in den sista linnet i garderoben och sedan gick jag ner.
Karen hade gjort lassange so var min favorit men jag antod att pappa redan berättat det.
Efter maten var gick jag upp till mitt rum och funderade om jag skulle ta en dusch men jag var alldelles för trött så de fick vänta tills i morgon. jag orkade inte äns byta om eller tvätta bort sminktet eller något innan jag somnade i sängen.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0