who Know's 37: Merry Me

 
Stephenies perspektiv 
 
det hade nu 5 månader sedan jaden kom till världen och vi mådde bättre än någonsin vi var en väldigt lycklig liten familj och justin skulle inte på konsert fören nästa år så de var bra fast då skulle jag och jaden följa med honom eftersom jag slutat skolan nu och inte skaffat något jobb än.
jag vaknade av att justin la ner jaden på min mage.
''hej gubben''sa jag och pussade min lile son och sedan pussade jag justin.
''godmorgon jag måste gå och fixa en grej men jag kommer tillbaka till lunch jag tänkte att vi skulle ut och äta lunch''sa justin.
''låter bra''sa jag och log.
vi låg och mös alla 3 ett bra tag innan han gick in i badrummet och jag låg kvar med jaden ett bra tag innan jag gick upp och tog på jaden kläderna.
sedan tog jag en dusch och fixade håret och sminkade mig.
när jag kom ut så låg justin där på sängen och mös med jaden.
jag gick till garderoben och tog på mig ett par svarta jeans och ett vitt tublinne.
Sedan la jag mig vid justin.
''han är så vacker''sa jag.
''lika vacker som sin mor''sa justin och log mot mig.
'' han har dina ögon''sa jag och log mot justin.
justin kollade mot  klockan.
'' jag måste gå nu men jag hemtar upp dig vid 1 och min mamma ska passa jaden''sa han och log.
'' okej va försiktig''sa jag och så kysste han mig.
''de är jag alltid''sa han och log sedan gick han.
jag lyfte upp jaden och gick ner till köket och matade honom.
 sedan satt jag och drack en kopp kaffe medans jaden lekte på golvet när de plingade på dörren.
jag bar upp jaden och gick och öppnade och där stod pattie justins mamma.
''hej kommer du redan?''sa jag förvånat.
''redan? klockan är ju halv 1'' sa hon och log.
'' ojdå ja då bör justin komma när som helst kom in vill du ha kaffe? ''frågade jag och log.
''ja tack''sa hon och jag gav över jaden till henne och så hällde jag upp kaffe till henne medans jag hörde dörren öpnnas och så såg jag justin komma in i köket.
''hej älskling''sa han och kysste mig.
''hej pappas stora kille''sa han och tog jaden ifrån sin mamma och kramade honom.
'' är du redo att åka?''frågade han mig.
''visst vart ska vi?''frågade jag och log.
''det får du se fast du får gå upp och packa lite ombyte för vi stannar tills i morgon bitti.''sa han och log.
'' men jaden då?''frågade jag.
''mamma tar hand om honom''sa han och log.
''okej''sa jag oroligt inte för att jag inte litade på pattie för de gör jag men jag har inte varit ifrån honom något och han är bara 6 månader men ett halft dygn borde jag väll klara.
jag sprang upp till övervåningen och packade en väska med kläder till både mig och justin och sedan gick jag ner.
 
Justins Perspekitv 
 
vi sa hejdå till jaden och min mamma innan vi gick ut till bilen hon hade ingen aning vad som var påväg att hända eller ja vad som skulle hända ikväll kanske man ska säga.
vi åkte till hamnen och hoppade ombord på min båten och åkte till en liten ö en bit ut.
''wow vilken fin ö''sa hon och log mot mig.
''och den är våran''sa jag och hon kollade mot mig chockat,
''du skojar'' sa hon.
''nope den heter stephenie island''sa jag och log.
''har du döpt den efter mig''sa hon med tårar i ögonen.
jag nickade och hon kramade om mig och kysste mig.
''jag älskar dig''sa hon och log.
''jag älskar dig med''sa jag och log.
''redo för lunch?''frågade jag och log.
hon nickade och jag hämtade våra väskor och så följde vi en stig som ledde oss till en stuga.
''åh vad söt!''sa hon glatt.
vi gick in och så började jag göra lunch.
sedan efter vi ätit så gick vi ner till stranden och solade och badade ett bra tag.
efter att jag duschat så gick Stephenie in i badrummet för att duscha.
jag skyndade mig att lägga fram en klänning jag köpt henne och en lapp där det stod följ rosbladen så hittar du mig.
sedan sprang jag ut och la ut rosenbladen som ledde till ett vattenfall där de var ett dukat bord med mat och ljus.
jag väntade nervöst tills jag såg henne komma i gläntan.
solen lös på henne och hon såg ut som en ängel, min ängel.
jag gick fram till henne och gav henne en snabb puss sedan drog jag ut stolen för henne.
vi åt och pratade och hade de allmänt trevligt när jag kände att nu var det dags.
''kom vi går och kollar på vattenfallet''sa jag och vi gick dit.
''wow de är verkligen vackert''sa hon och log.
''Stephenie jag måste fråga dig en sak''sa jag nervöst.
'' okej''sa hon och kollade mot mig.
jag tog hennes båda händer och tog ett djupt andetag.
''enda sedan jag träffat dig visste jag att du var speciell , den vackraste tjej jag sett.
när du var inärheten var du allt jag såg, du är inte bara min flickvän utan min bästa vän så stephenie marie Clark vill du gifta dig med mig''sa jag och ställde mig på knä.
''ja tusen gånger''sa  hon gråtandes.
jag satte dit ringen på hennes finger sedan kysstes vi.
''jag älskar dig''sa hon och log.
''jag älskar dig med så sjukt mycket''sa jag och log.
jag såg hur hon skakade lite så jag gav henne min kavaj och sedna gick vi hand i hand tillbaka till stugan.
jag kysste henne och vi gick mot sovrummet.
jag la henne sakta ner på sängen medans hon knäppte upp min skjorta.
ja o vad som hände sen kan ni lista ut.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0