Who Know's 21: Taking The Chance

 
Stephenies Perspektiv
 
jag vaknade på torsdags morgonen av att mitt alarm gick igång.
jag suckade och klev upp.
jag sminkade mig och borstade igenom håret.
sedan tog jag på mig en vit shorta och ett par svarta shorts.
sedan tog jag på mig mina svarta pumps och sedan gick jag ner.
''godmorgon gumman''sa min pappa och jag pussade honom på kinden.
''godmorgon pappa''sa jag och satt mig ner och brädde en macka.
''så vad ska du göra efter skolan idag då?''frågade han och log.
''träffa kompisar''ljög jag, jag kunde inte säga att jag skulle träffa justin det skulle bli för awkward.
''åh okej''sa han och log jag smsade justin.
-kan vi vara hos dig idag please? :)-
-hahah visst min mamma är ändå inte hemma :)-
-okej ses sen :)-
jag la ner mobilen och drack upp mitt glas juice och sedan sa jag hejdå till min pappa och sedan gick jag ut och åkte till skolan.
min första lektion var matte vilket inte var så kul att börja med fösta dagen tillbaka i skolan.
men vi hade bara genomgång så de va inte så jobbigt.
sedan hade vi idrott och då hade vi styrke jag typ dog men ändå.
sedan hade vi lunch.
jag och Manda gick armkrok till matsalen och satt oss vid vårat vanliga bord.
''så vad ska du och justin göra idag då?''sa manda och flina.
''jag vet inte vi ser väll på nån film eller nå''sa jag och log.
''okej du får berätta om det händer nå mellan er''sa hon och flina.
''det kommer inte hända nå okej''sa jag och kände hur jag rodnade.
''whatever you say''sa hon och flina.
vi gick till vår näst sista lektion som var engelska.
sedan hade vi bild och sedan slutatde jag så jag gick till mitt skåp där jag och justin skulle mötas han borde sluta när som hellst.
 
 Justins Perspektiv
 
när vår sista lektion slutade gick jag först och lämnade mina grejer och sen började jag gå mot Stephenies skåp.
''ha de så kul ikväll''sa ryan och flina.
''käften!''sa jag och flina och gick till Stephenies skåp där hon väntade.
''hej''sa hon och log och vi kramades.
''har du egen bil eller?''frågade jag och log.
''aah''sa hon och log.
''ses hos mig då''sa jag och så gick vi till våra bilar och åkte hem till mig.
''kom vi går till parken och köper glass''sa jag sedan när vi var framme.
''okej''sa hon och log och vi gick till parken.
''en choklad och en jordgubbsglass''sa jag och betalade.
''justin är du säker att jag inte ska betala''sa hon.
''ja jag är säker''sa jag och log.
vi gick och satt oss på en av bänkarna och glass och pratade och sedan började det plötsligt spöregna.
''shit kom!''sa jag och tog tag i hennes hand och skrattande sprang vi hem till mig igen.
''ååh jag är genomblöt!''sa hon och flina när vi kom in.
''jag tror du har nå kläder kvar här som är dina vänta jag ska kolla''sa jag och log.
jag hämtade ett par jeans och en tjöja som var hennes.
''här jag går upp till mitt rum o byter om''sa jag och gick upp och tog på mig en t-shirt och ett par jeans.
sedan gick jag ner till Stephenie som satt i soffan.
''ska vi se på nån film''sa jag och log.
''visst vilken du får välja''sa hon och log.
jag tog fram nån tjej film som mamma hade köpt och sedan la vi oss is offan.
hon la sig tätt imot mig och vi kollade på filmen men det visade sig att den var tråkig.
''justin vad valde du för film egentligen?''sa hon och flina.
''nån min mamma köpt''sa jag och flina.
vi kollade varandra i ögonen och det kändes som om det gick elektrisitet igenom hela min kropp.
jag kysste henne.
''förlåt jag borde inte ha-''var allt jag hann säga innan hon kysste mig igen.
vi låg där och kysstes ett bra tag.
''du  anar inte hur vacker du är''viskade jag.
hon log mot mig.
'' jag vet att det kanske kommer kännas awkward i början men skulle du vilja bli min flickvän''sa jag nervös.
'' såklart jag vill''sa hon och log.
''men det är nog bäst att våra föräldrar inte får veta fören skillsmässan är klar.''sa hon och log.
'' det är om 2 månader så de borde vara lungt''sa jag och log.
sedan låg vi där i soffan och mös ett bra tag.
och sedan råkade vi båda somna.
'' hur mycket är klockan''sa Stephenie sömnigt när vi båda vaknat.
jag stäckte mig efter min mobil.
''shit den är halv 11''sa jag.
''va!''sa hon chockat.
''shit jag tror jag måste hem nu innan pappa börjar undra vart jag är''sa hon och vi ställde oss upp och hon packade ihop sina grejer och bärde ut dom till bilen.
''vi ses i morrn i skolan''sa jag och log
''ja de gör vi.''sa hon och så kysstes vi.
sedan hoppade hon in i sin bil och åkte hem.
inte fören nu märkte jag hur hungrig jag var jag gick och hämtade en pizza bit som fanns i kylskåpet.
sedan efter jag ätit gick jag upp på mitt rum och pluggade lite innan jag la mig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0