Who Know's 19 : It's Freezing

 
Stephenies Perspektiv
 

jag vaknade vid 4 på morgonen av att jag frös jag kollade på min mobil vad klockan var och sedan började jag skaka jag kollade bort mot där våra grejer låg utifall någons tröja skulle råka ligga där.
'' Stephenie är du vaken?'hörde jag justin viska jag vände mig om mot honom.
''det är snorkallt''sa jag och han försökte att inte skratta.
'' kom här''sa han och drog mig till sig.
han tog av sig sin tjocktröja och gav den till mig han var nu i bar överkropp även fast jag sätt honom så förut så kändes det anorlunda nu.
jag tog på mig den och sedan la jag mig ner och han la sina armar runt om mig och jag låg med mitt ansikte tryggt mot hans bröst och jag kände hur jag genast vart varmare och efter ett tag somnade jag.
 
sedan vaknade jag nästan morgon av att något blixtrade till.
jag kollade sakta upp och såg att det var manda som tog kort på mig o justin med både hans och min mobil.
''manda vad gör du!''viskade jag och försökte att inte vecka justin.
''ni var så söta så jag var tvungen!''viskade hon
jag flina och la mig sedan ner igen och lakä mig tätt intill honom.
jag kände hur han rörde lite på sig så jag kollade upp mot honom och han kollade ner mot mig.
''godmorgon''sa han med sin sexiga morgonröst
''godmorgon''sa jag och log.
efter killarna bytit om gick dom ut och lät oss tjejer fixa oss.
jag tog på mig en långärmad vit spetströja och ett par beiga shorts.
sedan sminkade jag mig och borstade igenom håret.
sedan tog jag med mig mina silvriga ballerina skor och gick ut barfota.
''idag ska vi bergsvandra så alla ni tjejer bör nog byta skor''sa vår lärare och jag gick och tog på mig korta vita strumpor och sedan mina vita låga convers.
''bättre?''sa jag.
''mycke bättre.'' sa vår lärare.
 vi begav oss till bergen.
justin klättrade upp och hjälpte sedan mig upp sedan följde vi stigen som gick uppför bergen.
när vi alla kommit upp kollade vi ut mot havet som omringade bergen och skogen.
''wow det är verkligen fint här''sa jag och log.
''inte finare än du''viskade han och log
''va?''sa jag fast hörde vad han sa.
''inget''sa han nervöst.
jag log mot honom.
sedan fixade våra lärare igång elden.
vi grillade hamburgare idag också.
 
Justins Perspektiv
 
efter vi alla ätit begav vi oss tillbaka.
vi gick längs stigen påväg ner från berget när Stephenie plötsligt halkar till och hänger nu utför bergsväggen.
''Stephenie!''ropade jag och räckte mig ner mot henne.
''ta tag i min hand''sa jag.
''justin jag är rädd''sa hon och klamrade sig fast vid bergsväggen.
vår lärare kom springandes mot oss.
'vad händer!''ropade hon skräckslaget.
'' jag släpper inte taget jag lovar ta min hand''sa jag medans de andra eleverna försökte lugna vår lärare.
Stephenie räckte försiktigt sin ena han mot mig och jag tog tag i den.
'' okej nu vill jag att du litar på mig du måste släppa taget om andra handen och släng dig uppåt.''sa  jag och hon gjorde som jag sa och jag fick tag med min andra hand runt hennes midja och drog henne upp.
hon var nu likblek i ansiktet och hon hade skrapat upp sitt ben så det rann blod.
'' du räddade mitt liv''sa hon.
''jag sa ju att jag inte skulle släppa taget''sa jag och log sedan bärde jag upp henne och bärde ner henne för berget.
sedan satte jag ner henne på en av bänkarna och en av lärarna tvättade rent hennes sår jag satt bredvid henne och lät henne klämma på min hand när det gjorde ont.
sedan när hon hade fått bandage och sånt så hade alla börjat lugna ner sig.
jag hjälpte henne att resa sig upp.
'' okej ungar ni får resten av dagen till att göra vad ni vill men snälla vi vill inte ha nå fler skador''sa en av lärarna.
''gör det jätte ont?''frågade Manda oroligt.
'' jag överlever''sa Stephenie  och log lite.
''jag trodde seriöst du skulle dö''sa hon rädd.
''jag lever okej, tack vara dig justin tack''sa hon och pussade mig på kinden.
jag log mot henne.
jag såg hur hon rös till sedan när vinden kom.
jag tog av mig min tjocktröja och la den över hennes axlar.
''tack''sa hon och lutade sitt huvud mot min axel.
sedan satt vi där och pratade ett tag innan lärarna sa att det var dags för mat.
sedan eftersom det var sista dagen idag så fick vi grilla marshmallows till efterätt.
men på något sätt lyckades Stephenie tappa sin.
'' åh hur lyckas jag?''sa hon och skratta,
''här vi kan dela på min''sa jag och log.
och hon log mot mig och tog en tugga av min marshmallow.
sedan vid 11 var det läggdags.
vi skulle få ledigt i morrn så vi behövde inte vara i skolan vilket kändes skönt eftersom vi nog skulle vara rätt slut i morrn.
efter vi alla fixat oss klara låg vi och pratade ett bra tag.
Stephenie låg tätt intill mig och de andra hade redan somnat.
jag la mina armar runt henne och hon la sitt ansikte mot mitt bröst.
'' jag kommer sakna det här''viskade jag.
''vi kanske kan göra det nån gång hemma också''sa hon lite nervöst.
'' abslout''sa jag och log mot henne.
hon log mot mig och kröp ännu närmare mig det fanns nu inget space imellan oss hennes kropp låg tätt imot min och jag kände hur hon slapnade av och somnade.
''du anar inte hur mycket jag önskar du var min''viskade jag och pussade henne i pannan och sedan somnade jag med.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0