Who Know's 18: School Trip

justins perspektiv
 
det hade nu gått 3 veckor sedan Stephenie och hennes pappa flyttat och vi hade nu haft lov så jag hade inte sätt henne på 3 veckor
idag skulle skolan på våran årliga skolutflykt eller ah vi gör olika saker varje år men hela skolan åker alltid någonstanns varje år.
iår skulle vi åka och campa i  3 dagar.
vi skulle sova 4 personer i varje tält 2 i min ålder och 2 som är ett år yngre sedan har dom yngsta på skolan egna tält.
vi hade ingen aning om vilka vi skulle hamna med förutom vem ifrån samma årsgrupp jag hade hamnat med ryan vilket var awesome nu får vi bara hoppas på att dom andra är nå bra.
jag vaknade den måndagmorgonen av att min mamma kom in och väckte mig.
''gubben du måste upp nu annars kommer du komma försent''sa hon och skakade mig lätt.
jag suckade och satt mig upp och tog en dusch.
sedan tog jag på mig ett par byxor,en långärmad tröja och en keps.
sedan gick jag ner och åt frukost.
sedan skjutsade min mamma in mig till skolan för jag ville inte att min bil skulle stå på skolan.
''hey man!''sa jag och gav ryan en brohug.
vi skulle samlas i våra klasser.
jag och ryan stod och pratade när hon kom.
lika vacker som alltid klev Stephenie ut ur sin pappas bil och gick fram till sina kompisar.
våra blickar möttes och vi log mot varandra.
vi klev in på våra bussar och alla klasser åkte i varsin buss eller det var så det var sagt men det lyssnade ju inte folk på så vissa av de i Stephenies klass satt i vår buss.
fast inte steph även om jag önskat det.
jag tog upp min mobil och stoppade i mina hörlurar sedan kollade jag ut igenom föndstret och drömde mig iväg.
efter typ 3 timmars bilresa var vi framme i skogen.
när alla stod uppställda utanför bussarna så började dom dela in oss i grupper och det visade sig att jag och ryan var med stephenie och amanda.
''hej babe'' sa ryan och kysste amanda.
''okej nu får ni sätta upp tälten och sedan ska vi grilla lunch''sa en lärare.
jag gick och hämtade ett tält och sedan gick vi och hittade en bra plats.
''jaha är det någon som vet hur man får upp ett sånt här då?''sa Stephenie och kollade på bekrivningen.
jag tog bort beskrivningen ur hennes hand.
''jag och ryan gick scauterna vi kan sätta upp det''sa jag och så satte jag och ryan upp tältet medans dom satt i gräset och pratade.
''jaha hur ska vi sova då??''frågade manda.
''jag måste ligga längst mot tältväggen''sa ryan.
''jag emd!''sa jag.
''jaha då får vi tjejer sova i mitten då''sa Stephenie och så gick hon och manda in och bäddade upp våra sovscäkar medans jag och ryan gick och hämtade våra väskor.
sedan när vi ställt in allt gick vi till lägerälden där vi skulle grilla lunch klockan var nu strax efter 12.
 
Stephenies perspektiv
 
så efter vi ätit skulle vi alla gå ner till ån för att bada så tjejerna bytte om i några av bussarna och killarna i några andra sedan gick vi alla ner till ån.
jag,Amanda,lisa,malin,sara och kelly la oss på bryggan och solade medans de andra sprang ner i vattnet.
jag blundade och njöt at vv den härliga solen.
efter att vi legat där ett tag kände jag hur någon bärde upp mig.
jag slog panikslaget upp ögonen och såg justin som flinade stort.
'' du skulle bara våga''sa jag .
''åh jag vågar''sa han och hoppade i med mig i famnen.
''aaah!''skrek jag och sedan var vi under vattnet.
när vi kom upp till ytan skvätte jag vatten på honom och sedan satt jag plötsligt på hans axlar och nu var även de andra tjejerna i vattnet och vi körde alla waterfight.
sedan sprang vi upp till land för att torka oss.
''om 1 timme ska vi sammlas vid lägerelden igen!''sa en lärare.
vi torkade oss och sedan tog jag på mig ett par shorts och en tjocktröja.
sedan satt vi oss vid lägerälden och klockan var nu 4.
'' okej nu  ska vi köra lite sammarbetsövningar ni kör med dom som ni ska sova med''sa vår lärare.
efter att vi kört lekar vilket mitt lag ägde på började det bli mörkt klockan var nu halv 7 och vi alla satt runt den tända elden och åt.
sedan gick justin och hämtade sin gitarr och så satt vi alla och sjöng runt lägerelden.
när klockan var runt 10 så var alla tvugna att gå till sina tält.
jag och Manda låg och diskuteraade kläder medans killarna diskuterade basket.
sedan när klockan var strax vid tolv somnade vi.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Snälla kan du inte skriva mer om Hope? :)
Asså, det är jätte bra men om Hope är huvudperson så blir det lite tråkigt om hon inte är med.
Ta det inte som nåt taskigt, för jag menade inget illa men ja..
Bra i alla fall! :)

Svar: som jag skrivit förut så är hope inte huvudperson längre :)
natalie hoxell

2013-03-08 @ 21:37:31
URL: http://bieberrstorys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0