Who Know's 35 : I Wan't You To Bee There

 
Stephenies Perspektiv 
 
jag vaknade mitt i natten av att min mobil ringde vem kunde ringa nu?!
jag tog upp mobilen.
''hallå?''sa jag sömnigt.
'' hej de är kenny förlåt att jag väckte dig men jag tycker du borde få veta justin ligger på sjukhuset han tog en överdos av kokain och vodka dom tror han kommer klara sig men dom vet inte säkert.''sa han.
''omg allt är mitt fel''sa jag gråtandes.
''va nej''sa kenny skräckslaget.
'' jo , jag kommer till sjukhuset på en gång''sa jag och la på.
jag slängde mig upp ur sängen och drog på mig en blommig klänning och så tog jag på mig ett par skor sedna tog jag mina bilnycklar och sprang ner för trappan.
'' Stephenie vad är de som händer?''frågade min mamma som kom ner efter mig.
jag vände mig mot henne med tårar i ögonen.
''justin är på sjukhuset''sa jag och sprang ut.
jag hoppade in i bilen och då kom min mamma och hoppade in på andra sidan.
''mamma?''sa jag chocakt.
''jag tänker inte låta dig åka själv i ditt tillstånd''sa hon allvarligt och la sin hand på min ena hand som började skaka.
jag startade bilen och så åkte vi mot sjukhuset.
när vi kom dit parkerade jag bilen och praktiskt taget sprang in i sjukhuset.
''kan jag hjälpa dig?''frågade en läkare.
''ja jag letar efter rummet justin bieber ligger innne på''sa jag.
'' är du en släkting?''frågade hon.
''nej men-''började jag.
''då får jag tyvärr inte ge dig den informationen.
''han är pappan till mitt barn!''praktiskt taget skrek jag.
'' oj okej den här vägen!''sa hon ursäktande.
jag såg kenny och justins mamma sitta utanför dörren.
''kenny.. pattie?'' varde enda jag fick fram och de båda ställde sig upp och kollade på mig sedan min mage.
''wow du är-''fick pattie fram.
jag nickade och la ena handen på magen.
'' och justin är-''fick kenny fram.
och jag nickade igen.
''omg''sa pattie och satte sig ner.
''vet han?''frågade hon sedan och jag skakade på huvudet och kände hur tårarna sprutade ner för mina kinder och kenny kom fram till mig och gav mig en kram och hjälpte mig sedan till stolen.
jag berättade om hur jag skulle berätta för justin om att jag var gravid när jag hällsade på honom och att när han ringt mig idag så hade jag sagt att jag inte ville träffa honom.
'' omg pattie jag är så ledsen allt de här är mitt fel''sa jag och hon la en tröstande hand på min axel.
'' nej stephenie  du får inte tänka så''sa hon och så såg vi en läkare komma ut ur justins rum.
''nå? ''sa pattie och vi alla reste oss upp.
'' hans läge ät kritiskt men vi tror att han kommer att klara sig men vi kan aldrig vara helt säkra eftersom de har varit en väldigt hög knark och alcohol nivå inblandad''sa han.
''kan vi träffa honom?''sa jag.
''ja men han ligger i koma just nu''sa läkaren.
''gå du först'' sa jag till pattie.
''är du säker?''sa hon.
''ja, gå''sa jag.
efter att pattie hade vart där inne ett bra tag så var de min tur jag gick in och såg honom ligga där så vit och livlös.
jag kände hur tårarna började rinna ner för mina kinder och jag satt mig på en stol bredvid justins säng och tog tag i hans hand.
'' justin det är jag stephenie''sa jag och kände hur tårarna bara forssa ner.
'' åh justin jag är så ledsen''sa jag och pussade hans hand.
'' gissa vad ? du ska bli pappa''sa jag även fast jag visste att han inte hörde mig.
jag la hans hand på min mage.
'' de är en pojke jag funderar på att döpa honom till jaden men jag vet inte''sa jag och log lite.
sedan tror jag att jag somna för när jag öppnade ögonen igen låg jag med huvudet mot justins sjukhus säng och pattie satt på en stol och läste en bok.
''godmorgon''sa hon och log lite.
''hur mycket är klockan?''frågade jag och satte mig upp.
'' 10'' sa hon och log.
''oj hur länge sov jag egentligen?''sa jag chockat.
''några timmar här de finns frukost''sa pattie och kollade mot en korg som stod på golvet.
jag log tacksamt och gick till korgen och tog fram de och satt mig på en stol bredvid henne.
vi åt frukost och sedan satt jag mig bredvid justin igen.
 
och sådär höll jag på i 3 dyng tills jag plötsligt en natt vaknade över att jag hörde justin säga mitt namn.
'' Stephenie''
jag praktiskt taget flög upp.
'' justin''sa jag och han kollade på mig med tårar i ögonen.
 
Justins Perspektiv 
 
jag granskade henne och vart chockat när jag såg att hon var gravid.
'' är de?''var allt jag fick fram.
hon nickade och log och la en hand på sin mage.
'' justin du ska bli pappa''sa hon och log och jag kände ett leende spridas i mitt ansikte och hur glädjetårar kom.
''wow det är helt fantastisk sa han och hon log och kollade ner på sin mage.
'' känn han sparkar''sa hon och satt sig på kanten så att jag skulle kunna känna på hennes mage.
''är de en pojke?''sa jag glatt och la min ena hand på hennes mage och kände något kicka i hennes mage.
''ja jag funderar på att döpa honom till jaden vad tycker du om det namnet?''sa hon och log.
''jag älskar det''sa jag och log.
'' justin, de spelar ingen roll om de va selena eller du som började kyssen jag bryr mig inte längre så snälla lova mig att du aldrig gör om det här jag vill att du ska vara med när jaden växer upp''sa hon med tårar i ögonen.
''jag lovar , jag älskar dig''sa jag tårögt.
'' jag älskar dig med''sa hon och jag kysste henne.
min mamma hade haft rätt jag skulle få henne tillbaka och så ska jag få en son.
tack gud , för att du räddade mig från döden så jag kan uppleva det här.
''så hur många månader är det kvar?''frågade jag.
'' lite mindre än 3 månader''sa hon och log.
'' jag ställer in turnén jag vill vara med dig varje steg resten av biten''sa jag.
''men justin-''började hon.
''inga men det är bestämt''sa jag och så  log hon och la sig med sitt huvud vilande mot min bröskorg och jag la mina armar runt om henne.
vi hörde en knack på dörren.
'' kom in'' svarade stephenie och de var min mamma och kenny.
'' omg justin''sa min mamma och sprang fram till mig.
''jag går och hämtar en doktor!''sa kenny glatt.
efter att doktorn kollat mig så konstaterade han att jag skulle få åka hem om 3 dagar.
'' justin jag ska på ett ultaljud nu och jag pratade med min läkare och vi ska göra det här inne så att du får se det''sa stephenie och log.
jag log stort och tog tag i hennes hand och så kom dom in med en sjukhussäng som hon fick lägga sig på sedan kom hennes läkare med resten av grejerna och så startade dom ultraljudet och vi kunde snabbt höra hjärtslagen från vår ofödda son.
''där har ni honnom''sa hennes läkare.
''wow han är så vacker''sa jag med tårar i ögonen.
''ja de är han verkligen''sa steph och log mot mig.
läkaren printade ut bilder och sedan satte sig stephenie sig bredvid min säng igen.
'' idag har nog varit en av de bästa dagar i mitt liv jag fick tillbaka dig och fick veta att jag ska få en son det är helt otroligt''sa jag och log mot henne och hon log mot mig och böjde sig ner och kysste mig.
senare på kvällen var hon tvungen att åka hem för att duscha och sånt sedan kom hon tillbaka.
''justin du borde sova lite''sa hon och kollade oroligt på mig.
''bara om du sover bredvid mig''sa jag och hon log och la sig bredvid mig i den nya sängen jag fått för hade fått en som dom satt ihop 2 stycken så stephenie skulle kunna ligga där om hon ville.
jag la mina armar runt om henne och kollade henne djupt i ögonen.
''jag älskar dig Stephenie Kelly Clark''sa jag och log.
''jag älskar dig med Justin Drew Bieber''sa hon och la sitt huvud mot min bröstkorg och somnade och några minuter senare somnade jag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0