Who Know's 32 : Life Goes On

 
Stephenies Perspektiv 
 
jag vaknade på morgonen av att alarmet gick igång.
jag var tvungen att gå upp tidigt för att jag hade läkar tid idag.
det hade nu vart 3 veckor sen jag kom hem ifrån spanien och allt har varit kaos jag berättade för mina föräldrar att jag var gravid och vad justin hade gjort de var förvånadsvärt stöttande och lovade att stötta mig hela vägen nu när justin inte var med i bilden lägre så de var min mamma och manda som skulle med på ultraljudet idag.
justin har inte slutat ringt och smsat sedan jag sprungigt ut ur lägenheten så jag hade bestämt mig för att byta nummer så de skulle vi göra efter vi varit hos doktorn.
jag klev upp ur sängen och ställde mig framför spegeln och drog upp mitt linne och granskade min mage ja nog syntes de att jag var gravid allt! de hade nu gått 1 månad och 2 veckor sedan jag blev gravid alltså var jag i vefcka 6 +2 dagar.
jag drog ner linnet och bytte mjukisshortsen mot ett par mjukisbyxor kammade igenom håret sminkade mig lite lätt med foundation,puder och maskara och sedan gick jag ner och fixade frukost.
orkade inte fixa nå stort så tog flingor med fil och några mackor och juice de fick räcka.
jag tog en tidning och började läsa lite.
- Vad Har Hänt Med Justin Bieber ? alkohol och knark!- 
va? nej varför justin .. 
visst vi var inte tillsammans längre men jag ville att han skulle må bra och inte förstöra sig själv.
jag skummade igenom texten.
sen slängde jag iväg den de gjorde för ont att se alla bilder på honom ta knark och dricka sig full hånga med massvis av tjejer osv.
jag suckade och städade undan frukosten och så hörde jag hur de tutade utanför de måste vara mamma.
jag tog min väska och så gick jag ut till bilen.
''hej honney''sa hon när jag hoppade in i bilen.
'' hej mamma''sa jag och så åkte vi till Amanda och hämtade henne också.
sedan åkte vi till läkaren.
vi satt i vänterummet ett bra tag innan läkaren kom.
''förlåt för att de tog sån tid de kom upp något akut.''sa läkaren och ursäktade sig.
''det är lungt''sa jag och log.
'' ingen pappa idag heller?''frågade han när vi satt där inne.
jag svalde hårt.
'' man kan säga att han är typ ute ur bilden nu''sa manda.
'' åh de var tråkigt att höra''sa han och tog på sånt där kletigt grejs på min mage.
''ah där ser ni din bäbis''sa han och log.
''wow den är så fin''sa  min mamma och tog min hand.
''vill ni veta könet på barnet?''frågade han.
de kollade mot mig och jag nickade med tårar i ögonen.
'' det är en pojke''sa han glatt.
'' omg jag ska få en pojke! åh han är så vacker''sa jag gråtandes och både amanda och mamma kramade mig lyckliga.
han printade ut en bild och sa att vi skulle komma tillbaka om en månad igen.
'' nu när justin inte finns för att stötta dig så pratade jag och din mamma med varandra och vi har bestämt att vi flyttar in hos dig tills barnet kommer och vi stannar även efter om de behövs''sa manda.
'' åh tack men är ni säkra att de går bra då?''sa jag.
''jag har pratat med pappa och han sa att de var okej bara jag kom hem ibland''sa min mamma och log.
''och jag pratade med mina föräldrar och dom sa de var okej''sa amanda.
''yey!''sa jag glatt medans vi hoppade in i bilen.
''så när flyttar ni in?''frågade jag.
'' i morgon!''sa amanda.
'' och jag flyttar in i slutet av veckan''sa min mamma.
vi åkte och bytte mitt nummer och sedan åkte vi till mig.
de släppte av mig hemma och jag gick upp på övervåningn och jag tog ett långt bad.
 
Justins perspektiv 
 
jag kollade mot den tomma spritflaskan i min hand och kände hur jag började bli lite snurrig.
det knackade på dörren.
''vad?!''skrek jag.
''det är jag''sa scooter och kom in.
''justin har du druckigt hela den där idag?''sa han chockat.
''och?''sa jag.
'' det är ju hur farligt som hällst och du har en konsert om 5 timmar!''sa han chockat.
'' och?''sa jag och bara stirrade på min mobilbakrund de var ett kort på mig och steph.
'' justin vad är de som har hänt?''sa han och satt sig ner bredvid mig och la en hand på min axel.
'' sen när har du brytt dig?!''sa jag argt och slog bort hans hand.
''jag har alltid brytt mig jag har bara varit lite stressad förlåt justin, men du måste berätta vad som hänt så jag kan hjälpa dig''sa han.
''du kan inte hjälpa mig, ingen kan de, de ända som betydde nå för mig är borta okej!''skrek grät jag.
'' va vad menar du?''sa han chockat.
'' stephenie har lämnat mig''sa jag och bröt ihop i gråt.
'' oh justin jag är så ledsen''sa han.
'' de borde du vara om inte du tvingat mig o dejta de där äcklet Selena hade de här aldrig hänt! ''skrek jag.
'' justin så säger man väll ändå inte''sa scooter.
'' hon kysste mig framför stephenie''sa jag.
'' oj''sa han chockat.
''jag tänker aldrig se selena igen fattar du de!''skrek jag.
han bara nickade.
''behöver du något så vet du vart jag är''sa han och reste sig upp och gick.
varför var de tvungen o bli såhär.
jag försökte ringa henne igen.
''detta nummer har upphört presonen har antingen bytt nummer eller så har den blockerat denna användare''hörde jag en röst säga.
jag slängde in flaskan i väggen.
jag hade förlorat henne föralltid.
jag la mig ner i sängen och grät i flera timmar.
'' justin du måste komma nu konserten börjar om en timme vi måste åka.''sa min mamma.
''jag bryr mig inte''sa jag ledset.
'' justin, jag vet att du är sårad jag vett att de gör ont men de går över''sa hon och kramde om mig.
''men jag älskar henne''sa jag.
efter mycket om och men satt jag i bilen påväg till konserten.
jag gjorde konserten och sedan åkte jag raka vägen tillbaka till mitt hotellrum och sov.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0