Who Know's 15: Don't Wanna Go

 
Stephenie's Perspektiv 
 
veckorna gick och det var nu 2 veckor senare.
jag vaknade på lördagsmorgonen av att några skrek där nere.
det var pappa och pattie dom hade bråkat konstant sedan pappa kommit hem.
jag suckade och gick upp.
jag drog på mig en tjocktöja och gick ner.
när jag kom in i köket så tystnade dom båda.
'' åh godmorgon''sa pattie och fejkade ett leende.
''godmorgon hjärtat''sa pappa och kysste mig på kinden.
jag fixade 2 macka och 2 glas juice och gick upp på övrvåningen till justins rum han borde också ha vaknat av allt oväsen.
'' hej frukost?''sa jag och la ner brickan på hans säng och så satt jag mig brevid honom.
''vaknade du också av deras skrik?''frågade justin mig.
jag nickade och kände hur jag fick tårar i ögonen.
''justin tänk om dom-''var allt jag fick fram inna han drog mig närmare honom och höll om mig.
''det kommer ordna sig''sa han och kramade mig.
jag kollade upp mot honom och han torkade bort en tår som rullade ner för min kind.
jag tog en tugga av den ena mackan.
sedan knackade det på dörren.
'' kom in''sa justin.
både pappa och pattie kom in.
'' såbra ni båda är här,vi behöver prata med er''sa min pappa.
de kom och satt sig på sängen mitt imot oss.
''jag och steve har kommit fram till att vi båda tycker att det skulle vara bäst om vi gick skilda vägar''sa pattie ledset.
det kändes som mitt hjärta stannade jag kunde inte fatta att dom skulle skilja sig !
jag kände hur tårar började rinna ner för mina kinder.
''och vad kommer hända med oss ?''hörde jag justin säga darrande.
'' Du kommer bo med din mamma här och jag och Stephenie kommer flytta till ett annat hus.
''va!''sa både jag och justin och kollade sorgset på varandra.
''när flyttar vi?''frågade jag sorgset.
'' jag ska kolla på lite hus idag men troligtvis redan nästa vecka.''sa min pappa.
jag kände hur jag började gråta ännumera och justin kramade om mig.
''vi lämnar er själva ett tag''sa dom och gick.
jag kollade på honom med tårar rinnande ner för mina kinder och han började få tårar i ögonen.
''lova mig att inte glömma mig''sa jag ledset.
''självklart inte vi kan fortfarande vara vänner vi ses ju i skolan och vi kan träffas efter också bara att vi inte kommer bo tillsammans längre och att vi inte kommer vara syskon längre''sa justin.
jag nickade och sedan låg vi där och kramades ett bra tag innan jag gick och bytte om.
jag orkade knappt sminka mig så jag tog bara lite puder och mascara och sedan tog jag på mig ett linne och ett par shorts.
jag smsade Amanda och sa att jag behövde prata med henne så jag skulle möta henne vid starbucks.
''jag går och möter amanda''sa jag innan jag gick ut och hoppade in i bilen.
när jag kom fram var Manda redan där och hon hade redan beställt vårat vanliga.
'' hej''sa jag ledset.
'' omg Steph vad har hänt?''sa hon chockat när jag satt mig ner.
'' min pappa och pattie ska skilja sig''sa jag ledset.
'' aw gumman''sa hon och kramade om mig.
''det kommer bli bra''sa hon sedan.
vi fikade och pratade ett bra tag.
 
Justins Perspektiv 
 
jag kunde inte fatta att dom skulle skilja sig.
att inte vakna varje morgon och se Stephenie fick mig att må illa.
fast jag antar att det ger några fördelar också att dom ska skiljas , jag och stephenie kommer inte längre vara syskon så då kan det inte vara fel kanske kunde jag älska henne som mer än en syster och mer än en vän.
jag suckade, jag ställde mig ute på balkongen och kollade ut över havet.
''justin''sa min mamma.
''ja?''sa jag och vände mig mot henne.
''ryan är här''sa hon och log.
'' okej''sa jag och gick ner till hallen.
''hej bro''sa han och gav mig en brohug.
vi gick upp till mitt rum.
''shit jag kan inte fatta att dom ska skiljas''sa ryan.
'' nej jag vet inte jag heller''sa jag.
'' men tänk possetivt nu kanske du kan bli tillsammans med stephenie som du alltid velat''sa ryan och log.
''det har jag väll aldrig sag-''var allt jag hann säga.
'' justin man ser hur du kollar på henne.''sa ryan och log.
'' okejdå jag erkänner''sa jag och suckade och satt mig på sängen.
''men det gör det bara jobbigare att jag inte kommer se henne varje dag''sa jag.
''du kan fortfarande de bara inte på samma sätt''sa ryan och log.
''jag vet''sa jag och suckade.
vi satt och pratade ett bra tag innan ryan var tvungen att åka hem.
'' maten är klar!''ropade mamma och jag gick ner och precis då kom Stephenie hem vi alla satt vid matbordet och det vart pinsam tystnad.
''så, Stephenie vad hittade du och Amanda på då?''frågade pattie.
'' först fika vi på starbucks ochc sedan shoppade vi lite.''sa hon och fejklog.
''så du har inget inbokat i morgon va?''sa hennes pappa.
''ehm jag ska vara med amanda vadårå?''frågade hon.
'' vi ska och kolla på ett hus men hon kan hänga med''sa steve.
'' åh okej''sa Stephenie.
efter vi ätit så gick både jag och stephenie upp till mitt rum och tittade på film.
jag la mina armar runt om henne.
'' jag kommer sakna det här''sa jag.
''jag med''sa hon.
efter vi kollat klart på filmen gick stephenie in på sitt rum.
jag låg uppe länge den kvällen innan jag äntligen somnade.
 
 
Trackback
RSS 2.0