Who Know's 11 : Goodbye My Friend

 
Stephenies Perspektiv 
 
1 vecka senare 
jag vaknade på fredagsmorgonen av att någon kom in i mitt rum.
'' godmorgon gumman''sa min pappa och satte sig på min säng.
''vad är det pappa? har det hänt något? ''frågade jag oroligt.
'' nej ingenting har hänt men jag ville bara säga att jag måste åka iväg på en affärsresa i några dagar och jag har en pressent till dig här den är laddad och klar''sa min pappa och gav mig en iphone 5.
'' omg tack pappa!''sa jag och kramade honom.
''ingen orsak gumman vi ses på måndag igen''sa han och pussade mig i pannan och sedan gick han ut ur mitt rum.
jag satte i mitt vanliga simkort i min nya iphone och studerade den.
wow den var mycke lättare än iphone 4s  som jag hade innan.
jag kopplade mobilen till datorn och började överföra lite musik och medans det laddade så gick jag i duschen.
klockan var bara halv 6 så de andra sov fortfarande eller ah inte pappa eftersom han åkte precis.
jag fönade mitt hår och sedan smög jag tillbaka till mitt rum.
jag tog på mig en långärmad tröja och ett par jeans till.
det hade börjat blivit lite kyligare här det var ju trots alllt 3 september så det var höst nu.
sedan satte jag upp mitt hår i en toffs och sedan sminkade jag mig.
sedan tog jag mig mobil och gick ner och började fixa frukost.
'' godmorgon hur länge har du varit vaken?''frågade pattie när hon kom klockan var nu bara 7.
'' pappa väckte mig innan han åkte''sa jag och log.
'' åh okej, så gillar du din nya mobil?''frågade hon mig och log.
'' inte för att jag har hunnit använt den så länge men jag älskar den redan''sa jag och log.
sedan ställde jag fram det sista av frukosten och vi började äta.
en kvart senare kom justin ner.
'' godmorgon''sa han och satt sig ner.
''godmorgon''sa både jag och pattie.
''woah vänta Steph har du fått en ny mobil?''frågade justin och flina.
'' ja pappa gav mig den i morrse innan han åkte ''sa jag och log.
'' okej välkomen till iphone 5 klubben nudå''sa han och flina.
justin hade nyligen köpt sig en iphone 5 så vi hade nu likadanna.
'' tack fast jag måste verkligen köpa ett skal idag annars kommer jag säkert tappa den så den går sönder !''sa jag och log.
'' ja det skulle vara typiskt dig!''sa justin och flina.
jag slog till honom lekfullt på armen.
efter jag ätit upp ställde jag undan disken och tog sedan min vecka och sedan gick jag ut och hoppade i bilen.
sedan åkte jag för att hämta Bella och Manda.
'' hej!''sa manda glatt när hon hoppade in.
sedan hämtade vi bella hon såg jätte ledsen ut.
jag stannade bilen.
''bella vad har hänt?''frågade jag oroligt.
'' vi ska flytta''sa hon.
''Va!''skrek både jag och Manda i mun på varandra.
'' ja mamma och pappa vill flytta tillbaka till Spanien''sa hon och suckade.
jag kände hur jag fick tårar i ögonen.
'' när åker ni?''frågade jag.
'' i morgonbitti''sa hon ledset och nu satt vi alla 3 i bilen och grät.
'' jag kommer sakna dig!''sa jag och kramade henne.
''jag med!''sa manda och kramade henne.
''jag kommer sakna er med men låt oss nu njuta av vår sista dag tillsammans''sa hon och vi alla torkade tårarna och så åkte vi.
jag kunde inte fatta att hon skulle flytta.
vi kom fram till skolan och gick raka vägen till vår första lektion som var engelska men tydligen var den inställd.
'' men värt!''sa Manda coh suckade.
'' kom vi går till stan jag måste köpa ett nytt skal''sa jag.
''vad hände med ditt gammla?''frågade manda.
'' inget jag har bara fått en ny mobil av pappa''sa jag och log och visade min iphone 5.
vi gick ner till stan och jag valde ett rosaorskinns skal.
''vet ni vad vi borde göra?''sa jag sedan.
'' nej vadå?''sa Bella.
'' vi borde tattuera oss som ett minne.''sa jag och log.
de nickade och vi gick till tattueraren och tatuerade in ett infinitymärke.
'' nu kommer vi alltid vara med varandra vad som än händer''sa manda och vi alla började gråta igen.
sedan begav vi oss tillbaka till skolan igen.
vår nästa lektion var geografi men jag kunde inte riktigt fokuser på vad läraren sa.
jag studerade min tattuering och tänkte tillbaka på alla minnen vi hade.
jag skulle sakna henne.
som fan.
efter den lektionen hade vi lunch så vi gick och satt oss vid vårat vanliga bord.
 
Justins Perspektiv 
 
efter vi hade ätit klart vår lunch så gick vi till våran nästa lektion som var sammhällskunskap.
vår lärare stod och snackade om nå grejs framme vid tavlan men jag lyssnade inte så mycket jag orkade inte.
efter de hade vi idrott och vi spelade innebandy.
inte min bästa sport men jag är ändå rätt bra på det!
efter det drog jag och Ryan hem till oss.
'' uhm vet du om manda och Steph ska va idag?''frågade han.
'' nej vadårå?''frågade jag och flina.
'' hon är ganska snygg.''sa han och flina.
''oooooh''sa jag och flina.
ifall dom är det så är dom nog hemma nu.
mamma var redan hemma från jobbet så jag frågade henne.
''hej är inte Steph hemma?''frågade jag.
'' nej hon sover hos bella inatt dom ska tydligen flytta till spanien i morgon''sa hon.
'' oj okej''sa jag och både jag och ryan gick och satt oss i soffan.
Bella skulle flytta, jag kunde tänka mig hur ledsen både Steph och Manda måste vara just nu.
''borde vi typ gå dit och kolla om dom mår bra?''frågade Ryan oroligt.
'' nej jag tror dom behöver vara själva''sa jag och log.
jag tror verkligen han gillar bella.
vi bestämde oss för att spela tvspel för att få anant på tankarna och det gjorde vi ända tills mamma sa att det var mat.
spagetti och köttfärssås mh gott.
efter de bestämde vi oss för att spela basket så vi gick till parken.
vi såg manda,bella och Stephenie stå uppe på kullen.
vi kollade på dom vi ville inte störa så vi började spela basket sedan kom dom ner till oss.
'' hej''sa dom lite nere.
''jag hörde om att du skulle flytta det kommer vara tomt utan dig''sa jag och log.
''tack justin''sa bella och så kramade jag henne.
'' hur är det?''frågade jag sedan Stephenie och hon kramade om mig.
''jobbigt''sa hon bara och jag bara nickade.
vi gick till ett glass ställe och köpte glass.
sedan satt vi och pratade och skratta ett tag så jag tror dom glömde bort bara för ett tag att Bella skulle flytta.
sedan så ringde bellas mamma och dom var tvugna att komma hem och hjälpa att packa.
så dom begav sig hemmåt och ryan gick hem till sig och jag gick hem till mig.
jag slängde mig framför tven och kollade på en lakers match.
sedan satt jag framför tven tills klockan var 1 då gick jag och la mig.
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jätte bra! <3

Svar: tack ! :) <3
natalie hoxell

2013-01-10 @ 20:00:50
URL: http://bieberrstorys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0