Because I Love You 9: Broken Hearts

veckorna gick och Selena hade nu varit här i lite mer än 1 månad.
men hon verkade konstig som om hon döljer något.
jag vaknade och såg att Selena inte låg kvar i sängen.
jag tog på mig kläder och gick ner och såg henne sitta och gråta i köket.
'' älskling vad är det vad har hänt?''sa jag oroligt och gick fram till henne.
'' jag har gjort något hemskt.''sa hon och grät.
'' nejdå så hemskt kan det inte vara''sa jag och log tröstande.
'' justin, jag har varit otrogen och jag är gravid med hans barn''sa hon det kändes som om all luft i mina lungor pyste ur mig.
'' justin-''började hon och la sin hand på min arm.
'' nej!'' skrek jag och ställde mig upp.7
'' justin''sa hon och började gråta igen.
'' hur fan kunde du!'' sa jag argt.
'' jag vet inte det typ bara hände'' sa hon och suckade.
'' åk'' sa jag argt.
''va?''sa hon shockat.
'' åk hem Selena det är över''sa jag.
hon kollade sorgset mot mig men gick sedan upp och några minuter senare kom hon ner med sin resväska.
jag la precis på telefonen jag hade ringt efter en taxi.
hon kollade på mig men jag vände bort blicken.
hur kunde hon!?
hon gick ut och jag gick ut efter henne och så såg man hur taxin körde in på grusgången.
jag gick fram till taxin och sa till chaffuören.
''till flygplatsen''sa jag och gav han pengar och gick sedan tillbaka till huset och såg hur Selena och Taxin försvann jag satt mig på trappan och suckade sedan hörde jag hur någon gick på grusgången.
jag kollade upp och där stod Nicole.
jag torkade snabbt bort tåren som rann ner för min kind och ställde mig upp.
'' vart ska Selena?''frågade hon orolig.
'' hem''sa jag och suckade.
''varför?''sa hon shockat.
''för jag sa åt henne att åka''sa jag och försökte att inte gråta.
jag och Selena hade varit tillsammans i över 1 år och hon var otrogen?
Nicole drog mig till sig och la sina armar runt min hals och kramade mig.
jag kramade om henne och kände hur tårarna rann.
''vad hände?''viskade hon sedan.
''hon hade vart otrogen och nu är hon gravid med de svinets barn''sa jag och suckade.
'' omg jag är så ledsen''sa hon och kramade mig hårdare.
 vi satt oss sedan på trappan.
''tror du jag var för hård mot henne?''frågade jag sedan och suckade.
'' justin hon sårade dig och du förtjänar så mycket bättre!''sa hon och log mot mig.
''tack''sa jag och log mot henne.
hon log mot mig.
'' kom vi går in'' sa jag sedan och log och vi gick in och satt oss vid tven.
vi satt och kollade på tv ett bra tag.
'' du ska på gårdsfesten ikväll va?''frågad jag henne sedan och log.
'' om du ska jag tänker inte vara den ända unga där''sa hon och flina.
'' ja kommer''sa jag och log.
sedan kom min mormor hem.
'' hej justin!,hej Nicole''sa hon och log och ställde matkassarna i köket vi gick genast dit för att hjälpa henne packa upp dom.
''vart är Selena frågade hon sedan jag stelnade till.
'' hemma''sa jag och fortsatte sedan plocka in sakerna i kylskåpet.
'' hemma varför?''sa hon förvånat.
jag vände mig mot henne.
''mormor jag och Selena är inte tillsammans längre så jag skickade hem henne''sa jag och plockade sedan in det sista.
hon svarade inte utan la bara en tröstande han på min axel.
'' nicole du kommer på gårdsfesten ikväll va?''sa hon sedan för att lätta stämningen.
'' såklart jag vill ju inte missa dina underbara pajer!''sa Nicole och log stort.
''vad gullig du är!''sa min mormor glatt.
'' vill ni hjälpa mig baka dom vi ska göra 2 blåbär,2 jordgubb,2 krusbär,2 rabarber och 2 hallon.'' sa min mormor och log.
''visst''sa Nicole och log.
''visst''sa jag och log och vi började genast baka.
 
klockan var runt halv 5 när vi var klara med den sista pajen och stoppade in den i ungnen.
'' nu måste jag nog gå hem och fixa mig lite!''sa jag och log.
'' gör du det vi ses ikväll''sa justins mormor och sedan följde justin mig till dörren.
''vi ses ikväll''sa han och log.
'' ja det gör vi hejdå'' sa jag och kramade honom.
'' hejdå''sa han och log och sedan sprang jag över gårdsplanen och in till mitt hus.
jag gick raka vägen upp på mitt rum och började genast fixa mig.
jag började med att hoppa in i duschen och ta en snabbdusch.
sedan fönade jag håret och fixade det och bestämde mig för att sätta upp det i en toffs.
sedan sminkade jag mig och tog på mig mina kläder.
jag tog på mig en grå långärmad magtröja och ett par slitna jeans.
sedan gick jag ner.
'' hej gumman vad fin du är''sa min mormor och log.
''tack du med mormor''sa jag och log.
'' är du klar så vi kan gå?''frågade hon mig sedan.
'' japp!''sa jag och log.
vi började gå ner mot samlingshuset var.
vi mötte Justins familj när vi kommit halvägs.
jag smög fram bakom honom och hoppade upp på hans rygg.
''bu!''ropade jag och han var nära på att tappa balansen men han rättade snabbt till den och jag hoppade ner från hans rygg och gick bredvid honom.
'' du får inte skrämmas sådär!''sa han sedan och flinade.
'' okejdå''sa jag och flina.
sedan var vi framme och nästan alla andra var där det var en väldigt blandad folkmassa.
dom var antingen mycket yngre än mig och justin eller mycket äldre så jag och justin satt oss bredvid varandra.
vi alla åt mycket och det började nu bli kväll och kallt.
jag började ångra att jag inte tagigt med mig en tjocktröja jag la mina armar runt om mig i ett försök i att bli varmare.
justin reste sig upp och hämtade en filt och la den runt om oss.
''tack''sa jag och log.
vi satt där och nu var det dags för allsång några av de gamla gubbarna stod och spelade på dragspel och gitarr medans vi andra sjung och skrattade.
sedan när klockan var runt halv 2 så kände jag hur jag började bli trött.
'' ska vi gå tillbaka?''frågade justin mig som också verkade ganska trött.
jag nickade och vi gick och sa att vi gick tillbaka.
sedan följde justin med mig till mitt hus.
''godnatt''sa jag och log och gav han en kram.
''godnatt''sa han och sedan gick jag in.
jag gick raka vägen upp och tvättade bort mitt smink och bytte om och gick sedan och la mig.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

bra!

Svar: tack :)
natalie hoxell

2012-09-26 @ 14:51:05
URL: http://bieberrstrorys.blogg.se
Postat av: Johanna

MER!<3

Svar: :D<3
natalie hoxell

2012-09-27 @ 19:16:08
Postat av: Linn

Har nyss läst igenom de 9:o kapitlena och tycker dom är sjukt bra!
MER!! :D

Svar: aww tack ! :)
natalie hoxell

2012-09-30 @ 14:42:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0