Because I Love You 8 : Promise Me

 
 
jag vaknade morgonen därpå.
såren på mina handleder sved fortfarande.
jag gick upp och tog på mig en grå tjocktröja och ett par gråa mjukisbyxor och tog fram en bunt med modetidningar jag hadde inte tänkt lämna mitt rum eller min säng på ett bra tag.
jag hadde inte lust att gå någonstanns.
jag kröp ner under täcket och slog upp ena tidningen.
''så vet du att du är kär!''lästa jag tyst för mig själv och kände hur en tår rann ner för kinden.
jag bläddrade snabbt till nästa sida.
sedan knackade det på dörren.
'' kom in''sa jag och suckade.
det var min mormor.
'' hej ligger du fortfarande i sängen?''sa hon och log.
'' ja jag mår inge bra jag tror jag är sjuk''sa jag.
'' stackars liten jag går och fixar lite te och mackor till dig''sa hon och försvann ner.
min mormor var bäst hon var min bästa vän jag kunde prata med henne om allt men kunde jag prata om justin med henne?
hon kom tillbaka med te och mackorna och satt sig på sängkanten.
'' är det något som hänt du verkar så deppig?''frågade hon mig.
'' mormor vad ska man göra om man gillar en kille som redan har en flickvän?''frågade jag henne.
hon suckade och log sedan mot mig.
'' du måste fråga dig själv om du vill fråga honom om han känner detsamma och riskera att kanske bli sårad eller låta dom vara lycklig fast du gillar honom''sa hon och log.
''tack mormor''sa jag och kramade henne.
'' ingen orsak Nicole''sa hon och log och gick sedan ner.
jag tog en klunk av mitt te och tog sedan en tugga av mackan.
rostad macka med ost och gurka min favorit.
efter jag ätit upp och drickitgt upp mitt te ställde jag det på nattusbordet och drog upp ärmarna på tjocktröjan för det var varmt mina sår på handleden syntes nu.
dom sved som fan.
det kanackade på dörren.
jag skyndade mig att dra ner ärmarna.
''kom in''sa jag snabbt.
då kom justin in igenom dörren det kändes som om en kniv stack mig i hjärtat när jag såg honom.
han satt sig på sängkanten.
''hej hur mår du?''frågade han mig.
''sådär''sa jag och suckade.
vi satt tysta ett tag.
'' borde inte du vara med Selena''sa jag tyst.
'' hon sover''sa han snabbt.
jag tog bort en hårlock som var framför mina ögon och stoppade det bakom örat.
men då råkade min tjocktröjsärm åka upp men jag drog snabbt ner den igen hadde han sätt?
''vad var det där?''sa han nästan lite argt.
'' vad var vadå?''sa jag snabbt.
han grabbade tag i min handled jag gjorde en grimasch han var ju tvungen att ta direkt på såren .
han drog upp min tröjärm och såren syntes jag kunde inte titta honom i ögonen så jag kollade bort.
'' Nicole''sa han och suckade.
jag svarade inte.
''nicole kolla på mig''sa han jag kollade på honom med tårar i öronen.
'' varför?''frågade han mig ledset.
'' varför bryr du dig?''frågade jag honom.
han kollade på mig nästan sårat.
''för jag bryr mig om dig''sa han allvarligt.
jag svarade inte utan bara kände hur tårarna rann ner för kinderna.
han drog mig till sig och kramde mig.
jag borrade mitt ansikte i hans bröstkorg.
'' Nicole kan du lova mig att aldrig göra det igen''sa han allvarligt.
jag var tyst ett tag men nickade sedan.
'' lovar du''sa han igen.
'' ja jag lovar''sa jag.
vi satt fortfarande och kramade varandra.
''hur mycket är klockan?''frågade jag tillslut.
han kollade på sin klocka.
''1''sa han sedan.
'' då borde du kanske gå till Selena''sa jag och suckade.
''hon kan vänta''sa han och log mot mig.
jag log mot honom.
vi satt och småprata och jag låg med huvudet i hans knä.
sedan ringde han mobil.
''hallå?''svarade han.
'' jag är hos Nicole, ja jag kommer snart''sa han och la på.
vi satt kvar och pratade ett tag och sedan ställde han sig upp för att gå.
''du justin''sa jag.
'' ja?''sa han och vände sig mot mig.
'' tack''sa jag och log.
''förvadå?''sa han och log.
''för allt''sa jag och log.
'' hejdå Nicole''sa han och gick.
ååh varför gillade jag honom.
jag suckade och gick ner för att äta nåot klockan var nu 3.
 
 
jag gick tillbaka till min mormor och morfars stuga där min mormor och och Selena satt och kolla på tv.
'' så hur mådde Nicole?''frågade min mormor mig.
''sådär''sa jag och satt mig.
''vadå är hon sjuk?''frågade Selena mig.
'' ehm ja.''sa jag och satt mig ner.
vi satt och bara kollade på tven utan att säga någonting.
det var något som gjorde att det kändes spänt.
hon lutade sitt huvud mot min axel.
jag kollade mot henne och log.
varför kunde jag inte vara glad?
jag hadde en underbar flickvän som älskade mig.
men problemet är att jag önskar det var Nicole.
när jag såg vad hon gjort mot sig själv idag så vart jag jävligt förbannad.
varför skulle en sån underbar och vacker tjej som hon någonsin göra så mot sig själv.
var det kanske något jag gjort som fick henne och göra det?
nej justin sluta.
jag suckade och gick sedan upp och gick till köket.
''är det någon som ska ha något från köket?''ropade jag.
'' vatten tack!''ropade Selena.
jag hällde upp ett glas vettnen till henne och fixa en macka till mig och gick tillbaka och gav vattnet till henne.
''tack''sa hon och tog imot glaset.
sedan satt vi och kollade på tv nästan hela kvällen sedan gick vi upp på mitt rum och fixade oss.
sedan gick vi och la oss.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

MER! <3

Svar: :D<3
natalie hoxell

2012-09-19 @ 07:05:51
Postat av: Johanna

MER! <3

Svar: :D<3
natalie hoxell

2012-09-19 @ 07:05:52
Postat av: Emelie

Bra! <3

Svar: tack ! <3
natalie hoxell

2012-09-19 @ 21:29:45
URL: http://bieberrstorys.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0