Who Knows 8 : coming home

 
justins perspektiv 
 
jag vaknade på lördagsmogonen över hur någon hoppade i min säng.
'' mamma det är lördag''sa jag och suckade utan att öppna ögonen.
'' upp och hoppa slöfock!''hörde jag Stephenies röst säga.
jag satte mig snabbt upp i sängen.
'' Steph!''sa jag glatt och gav henne en kram.
'' hej justin hur har du haft det?''frågade hon mig och vi båda satte oss nere på golvet och lutade oss mot sängen.
'' inge vidare''sa jag och suckade.
'' om det hjälper så vart inte vår resa som vi planerat heller''sa hon och suckade.
'' inte?''sa jag och och kollade mot henne.
hon skakade på huvudet och jag såg en tår rinna ner för hennes kind men hon tårkade snabbt bort den.
''berätta''sa jag sedan.
'' du får berätta först''sa hon och satt sig mitt imot mig istället.
'' jag och Tiffany är över''sa jag och suckade.
''va!''sa hon chockat.
jag bara nickade.
'' vad hände?''sa hon och jag kände hur det började tåras i ögonen.
'' hon såg mig och hope kyssas fast det var hope som kysste mig''sa jag.
'' åh justin jag önskar jag kunde vart där för dig''sa hon med tårar i ögonen
''jag vet''sa jag och kramade henne.
''din tur att berätta''sa jag.
'' det visade sig att Liam inte bode med sin moster i frankrike.''sa hon.
''va? vad menar du?''sa jag förvånat.
''när jag kom dit var det nån slampa som öppnade och han ropade och frågade vem det var och han kallade henne för baby och resten kan du lista ut själv''sa hon och suckade.
''den jäveln''sa jag argt.
'' vart är han nu?''frågade jag argt.
'' han är fortfarande kvar i paris tror jag''sa hon och tårkade sina tårar.
''bäst för han! om han äns röd dig igen jag lovar jag trycker in skallbenet på honom!''sa jag argt.
hon skakade på huvudet.
'' justin han är inte värd det''sa hon.
''något han inte är värd är dina tårar''sa jag och tårkade bort hennes tårar och höll om henne i mina armar.
vi kollade i varandras ögon och så hände det som inte fick hända.
vi kysstes.
det som var så fel kändes så rätt.
tillslut slutade vi kyssas.
''justin-''sa hon och suckade.
''jag vet''sa jag och vi bara satt där och jag höll om henne.
'' frukosten är klar!''ropade min mamma där nerifrån.
vi båda gick ner för att äta frukost.
''så Steph vade du det bra i Paris''frågade min mamma.
''för det mesta''sa hon och försökte le.
''och hur mådde liam''frågade hennes pappa.
hon kollade ner i bordet.
'' hans namn bör aldrig nämnas i det här huset igen''sa jag lite argt.
'' justin?-''sa min mamma och kollade på mig frågande.
'' vad har han gjort''sa hennes pappa argt.
'' pappa vad den än var så är vi över nu och det är inget du behöver oroa dig över''sa hon och suckade.
'' tror du jag tänker låta han såra min babygirl och komma undan med det?''sa hennes pappa.
'' pappa han är inte värd det''sa hon.
'' så hittade ni mycket i paris då ?''frågade min mamma för att lätta upp stämningen.
'' ojah jag slängde det mesta jag hade med mig för att få plats med det nya, juste jag ska hämta era presenter!''sa hon glatt och sprang iväg.
'' Steph du hade inte behövft köpa oss något''sa min mamma och log.
''jag vet men jag ville''sa hon och log.
vi alla öppnade våra presenter och tackade henne.
''ska jag hjälpa dig att packa upp ? ''frågade jag henne efter vi ätit klart.
'' packa upp? nejdu det gör jag i morgon! kom vi kollar på nån film''sa hon och vi satt oss i soffan och kollade .
 
Hopes Perspektiv
 
det var lördag eftermiddag och jag och Selena höll på och fixade oss till festen som var ikväll jag hade hört att alla skulle vara där.
jag släppte ut mitt hår och bytte om till en snygg magtröja och tighta svarta jeans.
sedan sminkade jag mig ovanligt mycket.
''så vad tycker du?''frågade jag och snurrade runt ett varv.
''dom kommer knappt känna igen dig men du är jätte fin som alltid''sa selena och log.
''aw tack du med''sa hon som färgat sitt hår från blondt till brunt.
 vi tog ett kort och la ut på våra instagram som vi precis skaffat.
''så ska vi gå då?''frågade jag glatt.
vi gick till josh hus det var han som hade festen.
''hej wow hope är det där du?''frågade han chockat när han öppnade.
''japp''sa jag och log.
''du är ju het!''sa han ännu mer chockat och släppte in oss.
'' här har ni drinkar''sa han sedan och gav oss glas.
vi drack snabbt upp den och gick in bland folket och började dansa och dricka ännu mer.
jag såg ett bekant annsike komma in igenom dörren shit det var justin och Steph.
eh skit i dom jag lever mitt liv.
de kom mot oss.
''Hope är det där du?''frågade han mig.
'' japp''sa jag och fortsatte dricka min drink.
'' du har färgat håret''sa han sedan.
''ja gillar du det?''sa jag och flina.
''jag gillade dig bättre i brunt''sa han och så gick dom där ifrån.
'' skit  i vad han säger du är ursnygg i rött''sa selena.
vi fortsatte dricka och började dansa med random killar.
efter ett tag kom justin och Steph tillbaka till oss.
''kom ni ska hem''sa han bestämt.
'' du bestämmer inte över oss''sa jag argt.
''exakt vi är här hur länge vi vill''sa selena stöddigt.
''whatever men kom inte till mig nästa gång du behöver hjälp''sa justin och han och Steph gick ut ur huset.
vi festade vidare och sedan minns jag inte så mycket mer.
 
Stephenies Perspektiv
 
jag vaknade på söndagsmorgonen av att det plingade på dörren.
''justin!''ropade jag.
men jag fick inget svar.
det plingade igen.
'' justin!''ropade jag igen
jag suckade och gick upp och tog på mig ett par mjukisbyxor och sprang ner.
det plingade igen.
jag kollade på klockan 6 på morgonen vem fan kommer nu?
jag öppnade och där stod Hope och Selena.
'' hej Steph du är så fin idag''sa hope helt packad.
'' Hope har du nån aning om hur mycket klockan är''sa jag.l'' klockan är där!''sa hon och pekade på väggen och de båda vinglade in och hope snubbla.
''shit''sa jag och lyfte upp henne.
och la henne i soffan.
Selena tänkte precis gå till soffan.
''du väntar så jag kan hjälpa dig jag har inte lust att släpa ännu en person''sa jag och gick till henne och flyttade henne till soffan.
''jag ska hämta vatten till er och spy inte på mattan!''sa jag och gick till köket.
hur kommer det sig att jag måste hjälpa justins vänner?
jag fyllte i 2 glas vatten och tog fram 2 hinkar.
'' här''sa jag och ställde hinkarna på golvet och gav dom glasen.
selena spydde.
uuuww jag klarar verkligen inte av sånt där.
jag sprang upp till justins rum.
'' justin!''sa jag och ruskade honom.
'' Steph, sluta''sa han och vände på sig.
'' dina vänner är där nere och spyr klockan är 6 på morgonen justin vakna''sa jag gråtfärdig.
han flög upp ur sängen.
''vilka är här?''frågade han.i
'' Hope och Selena.''sa jag.
'' gå och lägg dig igen jag tar hand om det''sa han pussade mig i pannan det gick rysningar igenom hela min kropp fast det inte borde det han var min bror eller ah ingift bror.
'' jag kommer ändå inte kunna sova så jag kan hålla dig sälskap men du får ta bort spyan för den rör jag inte''sa jag och gjorde en äcklad min.
'' okej ingen spy för dig kom nu knäppis''sa han och flina och vi sprang ner.
de båda låg däckade på soffan.
'' vill du ha varmchoklad?''frågade jag sedan.
''visst''sa han.
jag gick till köket och fixade varm choklad.
efter några timmar av chokladrickande och pratande.
så vaknade hope.
'' aj mitt huvud.''sa hon .
'' här''sa jag och gav henne en huvudvärkstablett och ett glas vatten.
''um tack''sa hon.
sedan när selena vaknat skjutsade vi hem dom till Hopes hus och åkte sedan tillbaka hem.
- shopping och nagelfix?:)- det var ett sms från Manda.
- ååh jaaa! nagelsalongen om 40 min? :) -
'' justin jag ska o fixa naglarna så jag åker snart så du vet''sa jag och log.
'' okej jag går och lägger mig igen.''sa han.
''justin klockan är 10.''sa jag.
'' och?''sa han och flina.
''whatever''sa jag och flina och gick upp och fixade mig.
jag tog på mig ett geopardfärgat linne och ett par jeansshorts
sedan lockade jag håret och sminkade mig.
sedan började jag leta efter min plånbok.
ååh var är den.
jag kollade under sänge.
ah där är den.
jag tog min plånbok och slängde ner den i väskan och sedan sprang jag ut och hoppade in i bilen och åkte iväg till nagelsalongen.
'' hej!''sa manda och log glatt.
''vart är bella föresten?''frågade jag glatt.
'' ah du vet killen hon träffa i paris som flyttat hit hon är med honom''sa hon och flina.
'' aww''sa hon.
vi fixade våra naglar och åkte sedan till ett cafée för att äta lunch.
efter vi ätit så åkte vi för att shoppa.
''så vart vill du gå in först?''frågade hon mig.
'' ååh victoria secret!''sa jag.
'' du praktiskt taget bor i den affären!''sa manda och vi båda skratta.
efter ett atnal timmar shopping så slog klockan 6.
''shit vad trött jag är''sa jag när vi gick till bilarna.
'' men klockan är ju bara 6?''sa hon och flina.
''ja men du kanske inte har varit vaken sen 6''sa jag och flina.
''vad fan gjorde du vaken då?''sa hon.
'' jag hade inte så stort val eftersom hope och hennes kompis kom och knackade på stupfulla.''sa jag och sucka.
''men va? hope och selena? sportfånarna?''sa hon chockat.
''jupp! men du vi ses i morgon i skolan loveyah!''sa jag och kramde henne.
sedan åkte jag hem och maten stod på bordet.
så jag åt och gick och satt mig framför tven vilket slutade med att jag somnade.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Jätte bra! <3

Svar: tack :) <3
natalie hoxell

2012-12-20 @ 19:54:20
URL: http://bieberrstorys.blogg.se
Postat av: Johanna

Meeer! :D<3

2012-12-21 @ 13:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0