Who Know's 7 : making changes

 
Stephenies Perspektiv
 
jag vaknade på söndagsmorgonen och det var nu dag 3 i Paris.
jag gick kollade mot manda och bella som fortfarande sov.
jag gick upp och in i duschen.
sedan tog jag på mig en beige t-shirt och ett par jeans-shorts.
sedan flätade jag mitt hår i en sidfläta och sminkade mig.
sedan vaknade manda och bella. .
''godmorgon sömntutor klockan är halv 12''sa jag och flina.
''godmorgon på dig med!'sa bella o flina.
''åh vad fin du var i sidfläta du borde ha det oftare!''sa manda och log.
''tycker du det?''sa jag och log och kollade mig i spegeln.
'' ja absolut''sa bella.
''så vad ska vi göra idag då?''frågade jag och log.
'' hm kolla på eifeltornet och shoppa lite kanske?''sa manda.
'' låter bra''sa jag och log.
de fixade sig och seda så gick vi ner till lobbyn vi skulle käka frukost vid eifeltornet.
vi hörde några bråka när vi kom ner.
'' jag måste få träffa henne!''skrek liam.
vad gjorde han här?
'' tyvärr men vi har fått årder att inte släppa in dig.''sa han i receptionen
liam vred huvudet mot oss och såg mig.
'' Steph''sa han och var påväg mot mig. 
men Bella och Manda ställde sig framför mig.
'' det här är ju löjligt jag måste ju få träffa min flickvän!''sa han desperat.
jag klev fram imellan manda och bella.
''föredetta flickvän faktiskt och jag hoppas verkligen att du älskar henne för du kommer aldrig få mig igen''sa jag och vi gick därifrån och hoppade in i en taxi och han precis åka därifrån när han kom utspringandes.
jag kände en tår rinna ner för min kind.
'' gumman han är inte värd dina tårar''sa manda och tårkade bort tåren och kramade mig.
''tack för allt''sa jag och log mot dom.
''det är det bästavänner är till för''sa bella och log.
taxin stannade och vi var nu framme vid eifeltornet.
vi klev ut och sprang fram till det.
''wow det är verkligen fint!''sa jag och log
'' kom vi åker upp!''sa Bella och vi sprang in och tog hissen upp till toppen där det fanns ett litet kaffée där satt vi oss och åt frukost.
efter vi gjort de så kollade vi runt lite och köpte lite souvenirer.
sedan åkte vi till staden för att shoppa
 
Hopes Perspektiv 
 
jag ställde undan allt i diskmaskinen och gick sedan upp till mitt rum och hämtade min mobil.
- vilken tid ska vi ses vid affären? :)- frågade jag Selena.
jag fick snabbt svar.
-hm om 10 minuter kanske?:)-
- okej ses då :)-
jag tog på mig mina skor och började gå till affären.
vi skulle köpa hårfärg till mig för jag ville ha en förändring jag ville inte vara den osynliga Hope längre.
'' hej!''sa Selena som redan kommit.
''hej!''sa jag och så kramades vi.
''så har du bestämt vad de ska bli för färg?''sa hon och log.
'' nej men något som kommer sticka ut iallafall!''sa jag och log.
vi gick in i affären och kollade bland hårfärgerna.
'' vad sägs om rött?''frågade hon mig och höll upp en förpackning.
'' perfekt''sa jag.
shit rött det är verkligen vågat! men då borde jag märkar iallafall!
och om det blir fuckat så är vi ändå lediga i en vecka så jag hinner färga om det.
vi gick till kassan och jag betalade och sedan åkte vi hem till mig.
det var bara vi hemma.
vi gick in i badrummet och satte igång på en gång.
sedan satt vi och väntade på att vi skulle tvätte ut det.
det slutade med att vi satt oss framför tven.
sedna tvättade vi ut det.
wow det var verkligen en förändring men jag blir väll van om ett tag.
''shit vilken förändring!''sa Selena och log.
''ja verkligen men jag gillar det'' sa jag och kollade mig i spegeln.
''så vad ska vi göra nudå?''frågade jag henne.
'' hm se på film kanske?''sa hon och log.
''skräckfilms marathon ? ''frågade jag och log.
''som alltid! ''sa hon och flina.
vi valde ut lite filmer och sedan fixade vi popcorn och dricka och sedan satt vi igån marathonet.
efter typ 6 filmer så låg vi båda däckade på soffan.
 
Justins Perspektiv : 
 
jag vaknade på måndags morgonen i panik av att alarmet inte gått igång jag flög upp och började genast ta på mig kläderna när jag kom på att vi var lediga.
med en suck så slängde jag mig i sängen igen och försökte somna om.
jag hade inte sovit specielt mycket inatt heller för allt jag kunde tänka på var Tiffany, hon var inte min längre och jag saknade henne.
Allt är Hopes fel.
jag suckade och vände på mig men jag lyckades inte somna så jag gick upp och hoppade in i duschen.
efter en lång dusch tog jag på mig mina kläder fixade håret lite snabbt och sedan gick jag ner klockan var bara 9 och mamma hade inte gått till jobbet än.
'' hej gubben vad gör du vaken redan?''frågade hon mig.
'' kunde inte sova, du när kommer Steph hem igen?''frågade jag henne.
'' på lördag morgon vadårå?''frågade hon mig.
'' jag behöver prata med henne be om lite råd''sa jag.
'' är det något jag kan hjälpa med?''frågade hon mig oroligt.
'' nejdå det kan vänta''sa jag och fejkade ett leende.
'' du jag tänkte göra finmiddag ikväll för min chef kommer över du kan väll bjuda över Tiffany''sa hon och log.
mitt leende försvann.
'' mamma, det är lite jobbigt just nu det jag behövde prata med Steph om var henne, vi är inte tillsammans längre''sa jag och suckade tungt.
''justin vad hände?''frågade hon mig ledset.
'' hon såg mig och Hope kyssas fast det var Hope som kysste mig!''sa jag nästan argt.
'' åh jag förstår, ge henne Space och om inte det räcker så kanske ni inte var menade för varandra''sa hon och kramde om mig.
''hon var det bästa jag hade''sa jag och suckade och kände en tår rinna ner för kinden.
''jag vet baby jag vet''sa hon och stök mitt hår.
jag tårkade bort tåren och satt mig ner vid bordet och började bre en macka.
efter jag ätit frukost så åkte jag och ryan till basketplanen för att spela lite.
'' så ni är verkligen över nu?''frågade han sorgset.
'' ja''svarade jag.
'' tråkigt dude''sa han och gav mig en brohug.
vi spelade ett tag till innan jag åkte hem.
jag satt mig ner i soffan för att kolla på lakers matchen.
men det var paus så jag tog upp min mobil och kollade facebook.
jag scrollade igenom de nya inläggen och stannade vid ett kort på tiffany det var när hon låg i bikini på stranden i grekland.
jag suckade och slängde ifrån mig mobilen till andra sidan soffan.
sedan började matchen.
när matchen var slut kom min mamma och Steve hem.
'' hej middagen börjar om 2 timmar så du vet''sa hon och log.
''okej''sa jag och log.
efter att jag tittat på tv i ungefär en timme till gick jag upp och tog på mig lite mer välklädda kläder.
sedan gick jag ner och hjälpte mamma.
hennes chef och hans fru kom ca en halvtimme senare.
vi satt och åt mat och dom pratade massa vuxenprat och jag tröttnade snabbt och drog upp på mitt rum och körde lite fifa.
sedan fixade jag mig och skulle göra ett försök i att somna och efter några timmars vridande och vändande så somnade jag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0