Because I Love You 1 : Canada

Presentation 1 : mitt namn är justin bieber jag är 17 år och bor i La.
ni vet säkert vem jag är? killen som är känd och som alltid har allt så bra.
men det stämmer inte alltid.
jag har brunt hår och bruna ögon.
jag är tillsammans med sångerskan och skådespelaren Selena Gomez men vårt förhållande är påväg att falla isär pga att vi nästan aldrig hinner träffas och vi har bråkat mycket på sistonde derför har jag bestämt att vi ska åka till min mormor och morfars stuga och bo där med dom ett tag den ligger i kanada och det kommer bli en chans för mig och selena att kanske lösa vilka saker fast jag kommer åka ner en månad innan henne eftersom hon är på turne men man får ju hoppas att allt löser sig för jag älskar ju henne.
 
Presentation 2: mitt namn är Nicole Roberts och är 16 år och bor i kanada.
jag har brunt hår och bruna ögon.
där vi bor är egentligen mest sommarstugor men vi bor här året om.
jag bor med min mormor och morfar efter att mina föräldrar dog i en bilolycka för 1 år sedan.
min mormor och morfar betydde verkligen allt för mig eftersom dom funnits där för mig igenom allt.
men det är väldigt ensamt här eftersom jag nästan är det ända barnet i hela området.
jag önskar att det skulle kunna komma någon hit som jag kunde vara med.
 
 
jag gick ut till bilen och slängde in väskorna och åkte mot flygplatsen.
idag skulle jag åka till min mormor och morfars stuga i Straford som låg i kanada deras vanliga hus låg också där men deras sommarstuga låg en bit bort nära skogen.
det var min mamma som körde hon skulle släppa av mig vid flygplatsen och när jag kom till kanada skulle en bil hämta mig och köra mig till min mormor och morfars stuga.
när vi kom fram till flygplatsen så tog jag ur mina väskor ur bilen och sa hejdå till min mamma.
sedan gick jag och checkade in väskorna och gick på planet.
efter att jag åkt i några timmar var jag äntligen framme.
jag gick och hämtade upp mina väskor och gick sedan ut för att hoppa in i en taxi.
jag gav mannen adressen och så körde han.
efter någran timmar var vi framme och min mormor och morfar kom ut när dom hörde bilen svänga in på grusvägen.
'' mormor morfar!''sa jag och sprang till dom och kramade dom.
jag har inte sätt dom på jätte länge.
sedan tog vi mina väskor och bärde upp dom på övervåningen till det rum jag alltid brukade sova i.
jag slängde mig på sängen.
äntligen framme.
klockan var nu halv 2 och jag började packa upp.
sedan gick jag ner till köket där mormor stod och lagade lunchen.
hon lagade sina fantastiska fötbullar med spagetti till.
''hoppas du är hungrig justin för maten är strax klar''sa hon och log.
'' jag är utsvulten!''sa jag och log.
min morfar kom in igenom dörren och gick och tvättade händerna.
han hade antagligen varit ute och huggigt ved.
efter han tvättat händerna så kom han och satt sig bredvid mig.
'' så justin när kommer selena hit då?''frågade han och log.
'' om 1 månad''sa jag och log lite.
'' okej, det ska bli så kul att äntligen få träffa henne''sa han sedan och log.
sedan ställde mormor fram maten på bordet och vi började genast äta.
''vill du med ut och fiska efter maten?''frågade min morfar mig och log.
''visst!''sa jag och log.
efter vi ätit gick vi ut och var påväg till bilen när jag såg en tjej sitta på verandan till grannhuset.
jag kommer inte ihåg att det bodde en flicka där jag har för mig att det var ett äldre par som bodde där.
'' morfar vem är det där?''frågade jag och kollade fortfarande mot tjejen.
''jaha det där är Lucas och Ellens barnbarn''sa han och  log.
'' åh okej''sa jag och log.
det förklarade varför jag inte sätt henne hon bodde inte här.
vi åkte ut med båten och satt och fiskade en lång stund och vi fick några fiskar som vi skulle ha till middag.
när vi kom tillbaka hörde jag någon spela gitarr och sjunga.
'' i'm all alone, have nobody to hold. nobody to say i i love you to. i know your somewere out there. some were i just havent find you, i can only see you in my dreams and the huggs and the kisses feel so real that it hurts to wake up and see that i'm all alone''hörde jag någon sjunga jag vände mig mot grannhuset och såg flickan igen sitta och sjunga jag gick närmare.
 
 
jag satt och spelade och sjöng på en låt jag skrivit själv när jag helt plötsligt hör en gren knäckas.
jag kollar hastigt upp och ser en brunhårig kille som verkar bekant.
'' oj förlåt jag menade inte att skrämma dig''sa han och log och kom närmare mig jag var fortfarande tyst.
'' är det du som skrivit det där''frågade han mig shit han hade hört mig sjunga.
'' ja''sa jag tyst.
''det var jätte bra, vad heter du?''frågade han mig och satt sig bredvid mig.
jag kollade mot honom.
'' nicole''sa jag blygt.
'' vilket vackert namn jag är justin''sa han och log.
då kom jag på vem det var. det var justin bieber.
'' justin som i justin bieber?''sa jag sedan.
'' ja det är jag''sa han och log.
'' åh okej''sa jag och kände att jag rodnade för att jag äns frågade.
''så hur länge ska stannar du här uppe då?''frågade han mig och log.
''åh jag bor här året om''sa jag och kollade ner på backen.
''jasså så dinna föräldrar är här också, min morfar bor i huset där borta och berättade att din mormor och morfar bodde här''sa han och log.
när han nämde mina föräldra kändes det som om mitt hjärta stannade .
det var fortfarand ett känsligt ämne.
jag kände hur en tår rann ner för min kind.
''jag måste gå''sa jag snabbt utan att kolla på honom så tog jag min gitarr och gick in och lämnade en förvirrad justin på min trappa och jag sjönk ner längs dörren och ännu en tår fall ner för kinden.
jag suckade och ställde mig upp för att kolla om han satt kvar men det gjorde han inte.
jag gick upp till mitt rum och la ifrån mig gitarren och tog upp kortet på mig,min mamma och min pappa när någon knackade.
'' kom in''sa jag och torkade bort tårarna och la ifrån mig kortet.
''maten är klar''sa min mormor och log.
'' okej jag kommer strax''sa jag och tvingade fram ett leende.
hon gick ner och jag suckade och gick ner för trappan och in i köket och satt mig och åt.
sedan gick jag upp på mitt rum och läste lite och sedan somnade jag.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Meeeer! :D<333

Svar: skriver i morgon ! :)<333
natalie hoxell

2012-08-26 @ 21:45:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0